LesbianPortal
No Result
View All Result
  • HOME
  • ΛΟΑΤΚΙ
    • ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • Η ΔΙΚΗ ΣΑΣ ΣΤΗΛΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ-ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ LBGTQ ΤΑΙΝΙΩΝ
  • ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ
    • LOVE IS LOVE
    • THE KISS
  • ΛΑΟΙ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
    • ΠΑΡΑΘΥΡΟ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
    • ΑΡΘΡΑ ΓΝΩΜΗΣ
  • ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ
    • ΙΟΣ
      • ΠΑΡΑΛΙΕΣ
      • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΑ
      • ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
      • ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
    • ΛΟΥΤΡΑΚΙ
      • ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
    • ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ
      • ΠΑΡΑΛΙΕΣ
      • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΑ
      • ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΙΚΙΝΟΣ
      • ΠΑΡΑΛΙΕΣ
      • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΑ
      • ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
    • ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΣ
      • ΠΑΡΑΛΙΕΣ
      • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΑ
      • ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
    • ΧΑΛΚΙΔΑ
      • ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
  • CHATROOM
  • HOME
  • ΛΟΑΤΚΙ
    • ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • Η ΔΙΚΗ ΣΑΣ ΣΤΗΛΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ-ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ LBGTQ ΤΑΙΝΙΩΝ
  • ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ
    • LOVE IS LOVE
    • THE KISS
  • ΛΑΟΙ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
    • ΠΑΡΑΘΥΡΟ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
    • ΑΡΘΡΑ ΓΝΩΜΗΣ
  • ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ
    • ΙΟΣ
      • ΠΑΡΑΛΙΕΣ
      • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΑ
      • ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
      • ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
    • ΛΟΥΤΡΑΚΙ
      • ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
    • ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ
      • ΠΑΡΑΛΙΕΣ
      • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΑ
      • ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΙΚΙΝΟΣ
      • ΠΑΡΑΛΙΕΣ
      • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΑ
      • ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
    • ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΣ
      • ΠΑΡΑΛΙΕΣ
      • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΑ
      • ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
    • ΧΑΛΚΙΔΑ
      • ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
  • CHATROOM
LesbianPortal
No Result
View All Result
Home ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ
Αναστασία Νικολάου: “Η ψηφιδογραφία θεωρείται η Τέχνη της  Υπομονής, πρέπει ο χρόνος να είναι αστείρευτος”

Αναστασία Νικολάου: “Η ψηφιδογραφία θεωρείται η Τέχνη της Υπομονής, πρέπει ο χρόνος να είναι αστείρευτος”

December 29, 2020
in ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ
0
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Συνέντευξη στο πλαίσιο της Εικαστικής Έκθεσης “The Kiss”

στη #Rest@rt Cultural Platform

για το

———————————————————————————————-

Γιατί δημιουργείς Τέχνη/ γιατί έγινες καλλιτέχνης;

Η δημιουργία για μένα είναι η έκφραση άσκησης του πνεύματος και του σώματος.

Η δουλειά σου έχει σκοπό να περάσει κάποιο μήνυμα στο κοινωνικό σύνολο;

Κάθε δημιουργία είναι και ένα μήνυμα. Πρέπει να το κοινωνούμε και πλέον θεωρώ ότι δεν μας ανήκει. Αντικατοπτρίζει τον καθένα μας. Κι αν εκείνη η χρονική στιγμή που κάποιος καλλιτέχνης ποιεί, και είναι αποτέλεσμα της δικής του ψυχοσύνθεσης, όταν επικοινωνείτΑΙ το έργο στον θεατή, εγώ προσωπικά νιώθω ότι η δημιουργός δεν είμαι εγώ. Αλλά όλοι «Εμείς».

Πώς επιλέγεις ένα θέμα; Από πού εμπνέεσαι;

Σαν «Εργάτρια της τέχνης», έτσι θα χαρακτήριζα τον εαυτό μου, όταν δημιουργώ ένα έργο είναι σαν να γράφω ποίηση, μουσική σύνθεση ή σαν να γράφω ένα βιβλίο. Και η έμπνευση ενός έργου, μπορεί να είναι απλά ο τίτλος του έργου. 

Με κεντρίζει ο άνθρωπος και η υπόσταση του. Ο καλός και ο κακός εαυτός του, στο Χρόνο της σχετικότητας. Η διαφορετικότητα. Τα συναισθήματα. Η στάση ζωής ενεργή ή ανενεργή.. (παθητική).

Επίσης κύρια έμπνευση μου είναι η  φύση κι όπως την ορίζω εγώ την ονομάζω.. «Η Γη μου». (Όχι εγω-κεντρικά), δίνοντας της σημασιολογική έμφαση, στην αξία του πλανήτη. Ο ήλιος, το φεγγάρι, ο αέρας, η βροχή, το φως, το σκοτάδι, η μέρα, η νύχτα. Το σύμπαν.

Όλα είναι χρόνος. Ζωής και Αναγέννησης.

Πόσο δύσκολη είναι η διαδικασία παραγωγής ενός έργου Τέχνης;

Η τέχνη που με  κέρδισε είναι ο κόσμος του Σύγχρονου Ψηφιδωτού, γιατί τα ερεθίσματα αρχικά τα είχα από την κούνια μου.. (ο πατέρας μου ήταν τεχνίτης μωσαϊκού, μέχρι που έσβησε σαν επάγγελμα, και τώρα πάλι αναγεννήθηκε).

Ούτε που το φανταζόμουν.. ενώ πάντα δημιουργούσα. Το γιατί; Και μόνο όλη η δυσκολία της προεργασίας είναι έργο. Είναι μια άλλη δημιουργία, η όλη διαδικασία πριν την εφαρμογή. Το ψηφιδωτό ξεχωρίζει για την  πολυπλοκότητα της δυσκολίας.

Η επαφή με τα πρόστυχα υλικά της Γης, όπως γυαλί, μάρμαρο, βότσαλα, υαλόμαζες, κ.ά., υλικά της φύσης, εφαρμοσμένα με μεικτές τεχνικές, προσωπικά μου δίνουν την αέναη ενέργεια αγγίζοντας τα, είτε και μόνο κοιτώντας τα. Αυτό από μόνο του, μπορεί να γίνει έμπνευση. Ακόμη και μια χρωματική παλέτα. Εκείνη τη στιγμή οραματίζομαι το έργο και μέχρι να τελειώσει δε φεύγει από την σκέψη μου.

Η θέληση ξεπερνάει κάθε μορφή δυσκολίας.. δεν το κρύβω είναι πολλές. Η αξία και η ομορφιά είναι στον κόπο. Η ψηφιδογραφία θεωρείται «Η Τέχνη της  Υπομονής», πρέπει ο χρόνος να είναι αστείρευτος.

Πότε φτάνεις στο σημείο να είσαι σίγουρη ότι το έργο σου έχει τελειώσει και μπορεί να εκτεθεί;

Δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα. Ένα έργο μπορεί να χρειαστεί και χρόνια για να ολοκληρωθεί. Θυμάμαι ένα συγκεκριμένο που το θεωρούσα ατελείωτο και το άφησα στην άκρη.. και δε το έκθεσα.

Όλα γίνονται για κάποιο λόγο. Στην δεύτερη ματιά, όταν θέλησα κάποια στιγμή να ολοκληρωθεί.. η επέμβαση που του έκανα ήταν να το υπογράψω.

Θεωρείς ότι εκφράζεσαι πολιτικά μέσα από την Τέχνη σου;

Κάθε πολίτης έχει πολιτική κρίση. Η έκφραση κάθε μορφής τέχνης είναι και «πολιτική κραυγή».

Τι άλλες δουλειές έχεις κάνει εκτός από το να είσαι καλλιτέχνης;

Εργάστηκα ως διακοσμήτρια εσωτερικού χώρου για αρκετά χρόνια, μέχρι να έρθει η γνωστή παγκόσμια οικονομική κρίση το 2007. Κάποιοι είπαν ότι είναι μορφή οικονομικού πολέμου. Οικονομικού βιασμού θα έλεγα εγώ.

Η παγκόσμια πανδημική κρίση, πόσο αντιλαμβάνεσαι ότι επηρεάζει ψυχικά και πνευματικά τον σύγχρονο άνθρωπο;

Η παγκόσμια πανδημική κρίση επηρεάζει τη σύγχρονη κοινωνία μας, ψυχικά  και πνευματικά. Ο φόβος και η ανασφάλεια οδηγεί το κόσμο σε σύγχιση και διχασμό.. Υπάρχουν οι Μεν και οι Δεν. Και αντιστρόφως. Συνάνθρωποι μας έχασαν την ζωή τους, με ένα άδοξο τέλος. Όλες οι ηλικίες έχουν πληγεί με ψυχικά τραύματα κατά την διάρκεια των lock down. Η παγκόσμια ανεργία που θα επιφέρει αυτή η κατάσταση μέχρι τον απεγκλωβισμό, διαισθάνομαι ότι θα υπάρξει ανάκαμψη το λιγότερο μετά από 10 χρόνια.

Ο υποχρεωτικός εγκλεισμός πως επηρέασε την καλλιτεχνική σου δραστηριότητα; Οδηγήθηκες σε νέους τρόπους έκφρασης;

Ο υποχρεωτικός εγκλεισμός στο 1ο lock down με έκανε να δημιουργήσω δύο έργα. Αγαπώ την θάλασσα.. μέχρι το σημείο του ορίζοντα που χάνεται από το μάτι. Γαληνεμένη, αγριεμένη, σε ότι χρώμα κι αν είναι.

Το ότι δε μπορούσα, να βρεθώ.. κοντά της για μένα ήταν μεγάλο κόστος. Παρόλο που ζω στη Γλυφάδα. Την δημιούργησα λοιπόν. Να κινείται.. και να έρχεται εκείνη κοντά μου. Με αυτό το τρόπο οι καλλιτέχνες κρατάμε τις ισορροπίες μας.

Η στέρηση βασικών ελευθεριών, πως επιδρά στη δημιουργικότητα σου;

Η στέρηση οποίας μορφής ελευθερίας, είναι βία. Παρόλα αυτά, προσπαθώ να δημιουργώ αισιόδοξα έργα. Σε  θέματα και σε χρώματα.

Lock Down: αφορμή για εσωτερίκευση ή παράγοντας περιορισμού της έμπνευσης σου;

Και τα δύο.

Πως καταφέρνεις να βιοπορίζεσαι σε μια περίοδο που οι πωλήσεις έργων Τέχνης είναι σαφώς περιορισμένες; Πως επιβιώνεις;

Ο βιοπορισμός είναι δύσκολος.. Όχι για μένα μόνο, αλλά για ένα κοινωνικό σύνολο.

Είσαι ικανοποιημένη από την κρατική μέριμνα για την ενίσχυση των επαγγελμάτων του Πολιτισμού;

Όχι δεν είμαι.

Αν αύριο το πρωί είχες ραντεβού με την υπουργό πολιτισμού, έχεις να προτείνεις κάποιο πλαίσιο δράσεων για τη στήριξη των καλλιτεχνών;

Ναι. Θα είχα να προτείνω.

Όλα τα έως τώρα στοιχεία των κοινωνικών επιστημόνων δείχνουν ότι τα ΛΟΑΤ άτομα υπόκεινται μεγαλύτερη καταπίεση εν μέσω πανδημίας. Θα στήριζες καμπάνιες για τα δικαιώματά τους προκειμένου στην επόμενη πανδημική κατάσταση να βρίσκονται σε μια κάπως πιο ισότιμη κατάσταση; για παράδειγμα ως άνθρωπος των τεχνών θα στήριζες  το δικαίωμα σε γάμο; τη δυνατότητα τεκνοθεσίας;

Θα στήριζα καμπάνιες για τα άτομα από τα ΛΟΑΤ. Τα ήθη και τα έθιμα έχουν καταρριφθεί. Οι εποχές αλλάζουν. Κάθε άνθρωπος έχει δικαίωμα να επιλέγει το πώς θα συμβιώσει και πως θα ζήσει.  Κι ας είναι διαφορετικός. Δεν υπάρχουν σύνορα στις σχέσεις.

Όσο για την δυνατότητα τεκνοθεσία επειδή έχω μια υπερευαισθησία με τα παιδιά θα την στήριζα εφόσον θα ήταν μεγάλη επιθυμία.

Ο έρωτας τι θέση έχει κατά τη δημιουργία των έργων σου;

Αχ αυτός ο έρωτας ! Κύηση είναι ο έρωτας, κάθε έργο μια γέννα. 

Ποιες θεωρείς ότι είναι οι 3 σημαντικότερες αρετές σε μια συντροφική σχέση;

Η ελευθερία.

Η κατανόηση.

Η αγάπη.

Σύντομο Βιογραφικό σημείωμα:
Η Αναστασία Νικολάου είναι μέλος του Καλλιτεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και θεωρείται από τiς πιο αξιόλογες αντιπροσώπους στο χώρο του μοντέρνου ψηφιδωτού. Τα έργα της, κοσμούν ιδιωτικές και δημόσιες συλλογές.

Τα έργα της μπορείτε να τα δείτε εδώ.

Στοιχεία επικοινωνίας:
email: anasnic@gmail.com
Tags: Αναστασία ΝικολάουΕικαστική τέχνη
Previous Post

Σοφία Λιάρου: “..με ενδιαφέρουν οι γυναίκες που αντιμετωπίζουν διάφορες αναπηρίες, οι οποίες καταφέρνουν να είναι νικήτριες, πανέμορφες και αποτελούν πρότυπο δύναμης”

Next Post

Μαρία Νενάδη: “Το μεγαλύτερο ποσοστό των ανθρώπων είναι χωμένο μέχρι το λαιμό στο matrix, αυτό το ποσοστό έχει καταρρακωθεί, πνιγμένο στο φόβο”

Related Posts

Χριστίνα Ζώη

Χριστίνα Ζώη : “..Τα θέματα σε επιλέγουν πολλές φορές, δεν τα επιλέγεις. Στριφογυρίζουν στο κεφάλι σου και ακολουθεί η καθίζησή τους. “

January 31, 2022
Γιώργος Ανδρούτσος: “Οι άνθρωποι είναι αυτό που με ενδιαφέρει και φυσικά οι τρόποι ύπαρξής τους”

Γιώργος Ανδρούτσος: “Οι άνθρωποι είναι αυτό που με ενδιαφέρει και φυσικά οι τρόποι ύπαρξής τους”

December 29, 2020
Anais Anais

Anais Anais: “Για μένα η τέχνη είναι χαρά, ζωή, έρωτας “

December 29, 2020
Sotirios Antoniadis: “Η παλέτα χρωμάτων γίνεται ένα με την παλέτα ερωτικών – ψυχικών αποθεμάτων”

Sotirios Antoniadis: “Η παλέτα χρωμάτων γίνεται ένα με την παλέτα ερωτικών – ψυχικών αποθεμάτων”

December 29, 2020
Athanas

Αθανάς: “..οι προσλαμβάνουσες των ανθρώπων είναι σε λάθος μονοπάτια”

December 29, 2020
Τίνα Αρβανιτάκη

Τίνα Αρβανιτάκη: “Σύνορα η αγάπη δε γνωρίζει”

December 29, 2020
Next Post
Μαρία Νενάδη

Μαρία Νενάδη: "Το μεγαλύτερο ποσοστό των ανθρώπων είναι χωμένο μέχρι το λαιμό στο matrix, αυτό το ποσοστό έχει καταρρακωθεί, πνιγμένο στο φόβο"

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Top Stories

Athens Pride 2023

Athens Pride 2023

June 1, 2023
Χάρτης Δικαιωμάτων Τρανς 2023

Χάρτης Δικαιωμάτων Τρανς 2023

May 19, 2023
Δελτίο Τύπου

Δελτίο Τύπου

May 18, 2023

Categories

  • ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
  • ΑΡΘΡΑ ΓΝΩΜΗΣ
  • ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ-ΚΡΙΤΙΚΕΣ
  • Η ΔΙΚΗ ΣΑΣ ΣΤΗΛΗ
  • ΙΟΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
  • ΙΟΣ ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΑ
  • ΙΟΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
  • ΙΟΣ ΠΑΡΑΛΙΕΣ
  • ΚΡΙΤΙΚΕΣ LBGTQ ΤΑΙΝΙΩΝ
  • ΛΑΟΙ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
  • ΛΟΑΤΚΙ
  • ΛΟΥΤΡΑΚΙ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
  • ΠΑΡΑΘΥΡΟ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
  • ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΑ
  • ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ ΠΑΡΑΛΙΕΣ
  • ΣΙΚΙΝΟΣ ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΑ
  • ΣΙΚΙΝΟΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
  • ΣΙΚΙΝΟΣ ΠΑΡΑΛΙΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
  • ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΣ ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΑ
  • ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΣ ΠΑΡΑΛΙΕΣ
  • ΧΑΛΚΙΔΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
LesbianPortal

© 2020 LesbianPortal

Navigate Site

  • ABOUT US
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Follow Us

No Result
View All Result
  • HOME
  • ΛΟΑΤΚΙ
    • ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • Η ΔΙΚΗ ΣΑΣ ΣΤΗΛΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ-ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ LBGTQ ΤΑΙΝΙΩΝ
  • ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ
    • LOVE IS LOVE
    • THE KISS
  • ΛΑΟΙ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
    • ΠΑΡΑΘΥΡΟ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
    • ΑΡΘΡΑ ΓΝΩΜΗΣ
  • ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ
    • ΙΟΣ
      • ΠΑΡΑΛΙΕΣ
      • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΑ
      • ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
      • ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
    • ΛΟΥΤΡΑΚΙ
      • ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
    • ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ
      • ΠΑΡΑΛΙΕΣ
      • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΑ
      • ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΙΚΙΝΟΣ
      • ΠΑΡΑΛΙΕΣ
      • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΑ
      • ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
    • ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΣ
      • ΠΑΡΑΛΙΕΣ
      • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΑ
      • ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
    • ΧΑΛΚΙΔΑ
      • ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
  • CHATROOM

© 2020 LesbianPortal

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In