LesbianPortal
No Result
View All Result
  • HOME
  • ΛΟΑΤΚΙ
    • ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • Η ΔΙΚΗ ΣΑΣ ΣΤΗΛΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
  • ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ
    • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΓΩΝ
  • ΛΑΟΙ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
    • ΠΑΡΑΘΥΡΟ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
    • ΑΡΘΡΑ ΓΝΩΜΗΣ
  • CHATROOM
  • HOME
  • ΛΟΑΤΚΙ
    • ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • Η ΔΙΚΗ ΣΑΣ ΣΤΗΛΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
  • ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ
    • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΓΩΝ
  • ΛΑΟΙ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
    • ΠΑΡΑΘΥΡΟ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
    • ΑΡΘΡΑ ΓΝΩΜΗΣ
  • CHATROOM
LesbianPortal
No Result
View All Result
Home ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ

Γιώργος Ηλιάδης: “Καινοτόμες ιδέες για να εφαρμοστούν απαιτούν επιπλέον οικονομικούς πόρους, πράγμα που σημαίνει ότι αν αυτοί δεν υπάρχουν, οι σκέψεις δεν υλοποιούνται και αφήνουν στη θέση τους εστίες απογοήτευσης…”

December 29, 2020
in ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ
1
Γιώργος Ηλιάδης
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Συνέντευξη στο πλαίσιο της Εικαστικής Έκθεσης “Love is Love”

στη #Rest@rt Cultural Platform

για το

———————————————————————————————-

Γιατί δημιουργείς Τέχνη/ γιατί έγινες καλλιτέχνης;

Ήταν απόλυτα ξεκάθαρο και διακριτό το μήνυμα! Εξ αρχής  γνώριζα ποιος ήταν ο προορισμός μου, ότι όφειλα να  ανταποκριθώ στο αρχέγονο κάλεσμα της τέχνης. Να επικοινωνήσω ότι μου χαρίστηκε, να καταθέσω τις δικές μου ανήσυχες σκέψεις, να συμβάλλω ενεργά στον πολιτισμό που με ανέθρεψε. Δεν αναρωτιέσαι όταν συνειδητοποιείς την βαθύτερη ουσία της δεξιότητας σου, νιώθεις έντονα μια βαθιά υποχρέωση να μην διαψεύσεις τις προσδοκίες, οι εικαστικοί σου προβληματισμοί γίνονται δεύτερη σκιά σου και σε ακολουθούν  με επιμονή.

Η δουλειά σου έχει σκοπό να περάσει κάποιο μήνυμα στο κοινωνικό σύνολο;

Πως είναι δυνατόν να λογίζεσαι εραστής της τέχνης και ανθρωπιστής και να αποσυνδέεις την τέχνη σου από τις κοινωνικές διεργασίες που εκτυλίσσονται;

Ως υπερρεαλιστής ζωγράφος αποτυπώνω το θέμα μου με κάθε λεπτομέρεια, όπως ακριβώς μου το έχει σκηνοθετήσει η φαντασία, για να εξάψω την περιέργεια του θεατή, να τον αιφνιδιάσω, να τον σπρώξω κατά μία έννοια σε έναν εικαστικό διάλογο, σε μία αλληλεπίδραση με το έργο μου. Συνηθίζω να κωδικοποιώ και να εντάσσω τους προβληματισμούς μου στις δημιουργίες μου, καθιστώντας τον αποσυμβολισμό επιβεβλημένο για να γίνουν κατανοητά. Κάποιες φορές επιλέγω θέματα που σοκάρουν τους ανυποψίαστους δέκτες, ώστε να αφυπνιστούν και να διεγερθούν τα κοινωνικά τους αντανακλαστικά.

Πώς επιλέγεις ένα θέμα; Από πού εμπνέεσαι

Η πρωτογενής ιδέα ενός έργου μου προκύπτει μάλλον από ασυνείδητες διεργασίες, ζυμωμένη με σκέψεις που με χαροποιούν, με θλίβουν ή με οργίζουν. Ξεπηδάει ενισχυμένη από την επίμονη ανάγκη να αποτυπώσω τις σκέψεις μου με τον μυστικιστικό τρόπο που μόνο η τέχνη ορίζει.

Προφανώς η έμπνευση πηγάζει από τον ψυχισμό του κάθε δημιουργού, διαμορφώνεται από μια στιγμιαία αντανάκλαση του εσώτερου μας εαυτού. Ο καλλιτέχνης όσο δημιουργεί εμπνέεται και όσο εμπνέεται δημιουργεί. Ωστόσο κάποιες ιδέες μου παραμένουν στα αζήτητα και ανακαλούνται σε άλλη χρονική στιγμή.

Πόσο δύσκολη είναι η διαδικασία παραγωγής ενός έργου Τέχνης;

Απαιτεί ύψιστη πνευματική συγκέντρωση  απαλλαγμένη από παρεμβολές, όσο αυτό είναι εφικτό στην πράξη. Ο καλλιτέχνης συχνά διακατέχεται από το άγχος πιθανής απόκλισης από τον στόχο, αν και συνήθως αυτό μετριάζεται όσο μορφοποιείται το έργο. Καινοτόμες ιδέες για να εφαρμοστούν απαιτούν  επιπλέον οικονομικούς πόρους, πράγμα που σημαίνει ότι αν αυτοί δεν υπάρχουν, οι σκέψεις δεν υλοποιούνται και  αφήνουν στη θέση τους εστίες απογοήτευσης…

Πότε φτάνεις στο σημείο να είσαι σίγουρος ότι το έργο σου έχει τελειώσει και μπορεί να εκτεθεί;

Είμαι αρκετά ικανοποιημένος όταν το έργο μου, έχει προσεγγίσει σε μέγιστο βαθμό την εικόνα που έχει σχηματοποιηθεί στο μυαλό μου, αποτέλεσμα των ασυνείδητων και συνειδητών εικαστικών διενέξεων και φυσικά εδώ δεν χωρούν εκπτώσεις. Μετά την ολοκλήρωση σχεδόν πάντα ακολουθεί πολύωρη ενδελεχής παρατήρηση του έργου, ώστε να υπάρξουν οι αναγκαίες και ενίοτε καθοριστικές τελικές παρεμβάσεις, που θα οδηγήσουν στο επιθυμητό αποτέλεσμα και θα πραγματώσουν την εικαστική αυτή περιπέτεια.

Θεωρείς ότι εκφράζεσαι πολιτικά μέσα από την Τέχνη σου;

Είναι αυτονόητο, ότι όταν το επιβάλλουν οι περιστάσεις, το έργο κάθε καλλιτέχνη που σέβεται το κοινωνικό του χρέος, οφείλει να γίνει η κραυγή του και να ενωθεί με τις φωνές όσων αγωνιούν.

Τι άλλες δουλειές έχεις κάνει εκτός από το να είσαι καλλιτέχνης;

Έχω εργαστεί σε βαριά Χημική Βιομηχανία Λιπασμάτων της Θεσσαλονίκης για 15 συνεχόμενα χρόνια, απασχολούμενος στα τμήματα της Συντήρησης και των Προμηθειών ανταλλακτικών και μηχανημάτων του εργοστασίου.

Ο υπόλοιπος εργασιακός μου βίος συνδέονταν με την τέχνη μέσα από μεγάλη ποικιλία δραστηριοτήτων, ως υπάλληλος  επιχειρήσεων, ως  ελεύθερος επαγγελματίας, αλλά και ως ωφελούμενος κοινωφελούς προγράμματος εργασίας (στον Δήμο Θεσσαλονίκης), για μακροχρόνια ανέργους.

Ο υποχρεωτικός εγκλεισμός πως επηρέασε την καλλιτεχνική σου δραστηριότητα; Οδηγήθηκες σε νέους τρόπους έκφρασης;

Υπήρξαν μεταπτώσεις στην ένταση της δημιουργικής διάθεσης, χωρίς  αυτό να αναστείλει πλήρως την δραστηριότητα μου. Συνέχισα ότι είχα προγραμματίσει, με πιο αργούς όμως ρυθμούς. Προφανώς με επηρέασε συναισθηματικά  η δραματική επιδημιολογική κατάσταση της πόλης μου της Θεσσαλονίκης, με τις απρόσμενες απώλειες τόσων πολλών συνανθρώπων μας…  

Τα δικαιώματα γενικώς “συστέλλονται” για λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας. Είσαι ιδεολογικά σύμφωνος με αυτό ή θεωρείς πως πρόκειται για παγκόσμιους κυβερνητικούς «ριζοσπαστισμούς» μιας νέας ανελεύθερης πραγματικότητας;

Καμία έκτακτη ανάγκη ακόμα και αν μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την δημόσια υγεία, δεν   θα πρέπει να οδηγήσει με οποιονδήποτε τρόπο στη συρρίκνωση των δικαιωμάτων   και των ελευθεριών. Η ιστορία έχει δείξει ότι επιβάλλονται τέτοιου είδους περιορισμοί, με αφορμή κάποια απρόσμενα σοκαριστικά γεγονότα.

Μετά το πέρας της πανδημίας και τη νέα βαθιά οικονομική κρίση που δείχνει να βρίσκεται προ των πυλών, η όποια περιστολή ελευθεριών και δικαιωμάτων θα σκιαγραφεί ενδεχομένως  μια προετοιμασία διαχείρισης των κοινωνικών αναταραχών, που είναι πιθανό να  υπάρξουν.

Όλα τα έως τώρα στοιχεία των κοινωνικών επιστημόνων δείχνουν ότι τα ΛΟΑΤ άτομα υπόκεινται μεγαλύτερη καταπίεση εν μέσω πανδημίας. Θα στήριζες καμπάνιες για τα δικαιώματά τους προκειμένου στην επόμενη πανδημική κατάσταση να βρίσκονται σε μια κάπως πιο ισότιμη κατάσταση; για παράδειγμα ως άνθρωπος των τεχνών θα στήριζες  το δικαίωμα σε γάμο; τη δυνατότητα τεκνοθεσίας; 

Σε περιόδους που η κοινωνία πιέζεται, οι  άνθρωποι που ανήκουν σε κοινωνικά παραγκωνισμένες ομάδες  γίνονται περισσότερο αόρατοι για το σύστημα, το οποίο δεν στηρίζει ισότιμα τις ανάγκες τους και είναι βέβαιο ότι καταπιέζονται πολύ περισσότερο. Προφανώς κάθε άνθρωπος, και αυτό δεν έχει να κάνει με την όποια καλλιτεχνική ιδιότητα, πρέπει να στηρίζει και να κάνει ξεκάθαρη την αλληλεγγύη στον πλησίον του, όποια ταυτότητα και αν επιλέγει αυτός να έχει. Ιδιαίτερα δε σε καταπιεσμένους ανθρώπους, που βρίσκονται σε δυσμενέστερη θέση από τον ίδιο.

Είναι φανερό πως ένας αρμονικός γάμος, καθώς και μια επιτυχημένη ανατροφή των παιδιών που να τα εξασφαλίζει υγιή ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη, δεν εξαρτάται από το φύλο, αλλά από την κουλτούρα που διαθέτει κάποιος, την ευαισθησία του, την ενσυναίσθηση και την αναστοχαστική του ικανότητα.

Ο έρωτας τι θέση έχει κατά τη δημιουργία των έργων σου;

Είναι  κυρίαρχο συστατικό, γενεσιουργός αιτία πίσω από τα περισσότερα έργα μου…

Ποιες θεωρείς ότι είναι οι 3 σημαντικότερες αρετές σε μια συντροφική σχέση;

Αμοιβαιότητα,  ειλικρίνεια, εμπιστοσύνη.

Σύντομο βιογραφικό σημείωμα:
Ο υπερρεαλιστής ζωγράφος Γιώργος Ηλιάδης γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη το 1960. Η έμφυτη δεξιότητα που είχε στη ζωγραφική ήταν εμφανής από την πρώιμη παιδική του ηλικία. Μέσα από την αυτοδιδαχή, οι εικαστικές του ανησυχίες βρήκαν σύντομα διεξόδους. Ο καλλιτέχνης σε μια διαρκή συνομιλία ανάμεσα στο φυσικό και στο μεταφυσικό, προκαλεί τον υποψιασμένο θεατή να γίνει συμμέτοχος του έργου, συνοδοιπόρος σε μια διαδρομή αποκάλυψης της μυστικής ουσίας των πραγμάτων. Δραστηριοποιείται και ως σχεδιαστής κοσμημάτων-κοσμηματοποιός και ενίοτε δημιουργεί γλυπτά μικρού μεγέθους. Πραγματοποίησε στο Παρίσι την πρώτη του ατομική έκθεση ζωγραφικής το 1991. Εξέθεσε άλλες 4 φορές ατομικά δημιουργίες του, σε αίθουσες τέχνης της Θεσσαλονίκης. Συμμετείχε σε 43 ομαδικές εκθέσεις στην πόλη του και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας. Έργα του ανήκουν στις συλλογές του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης (MOMus), του Μουσείου Τεχνών Κοζάνης, του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, καθώς και σε ιδιωτικές συλλογές (στην Ελλάδα και στο εξωτερικό).

Τα έργα του μπορείτε να τα δείτε εδώ.

Στοιχεία επικοινωνίας:
Ιστολόγιο: http://eliadesart.blogspot.com/
Tags: Γιώργος ΗλιάδηςΕικαστική τέχνη
Previous Post

Εβίτα Κανέλλου: “Πιστεύω ότι η Τέχνη είναι η απεικόνιση των γεγονότων της κάθε εποχής και ο καλλιτέχνης χρησιμοποιεί την τεχνολογία που υπάρχει την δεδομένη στιγμή και επιλέγει τα υλικά που προτιμά”

Next Post

Ευδοξία: “Πριν κοιμηθώ, κλείνοντας τα μάτια βλέπω εικόνες που θα ήθελα πολύ να μπορούσα να τις αποτυπώσω στον καμβά. Ίσως στο μέλλον να τα καταφέρω”

Related Posts

Γιώργος Ανδρούτσος: “Οι άνθρωποι είναι αυτό που με ενδιαφέρει και φυσικά οι τρόποι ύπαρξής τους”

Γιώργος Ανδρούτσος: “Οι άνθρωποι είναι αυτό που με ενδιαφέρει και φυσικά οι τρόποι ύπαρξής τους”

December 29, 2020
Anais Anais

Anais Anais: “Για μένα η τέχνη είναι χαρά, ζωή, έρωτας “

December 29, 2020
Sotirios Antoniadis: “Η παλέτα χρωμάτων γίνεται ένα με την παλέτα ερωτικών – ψυχικών αποθεμάτων”

Sotirios Antoniadis: “Η παλέτα χρωμάτων γίνεται ένα με την παλέτα ερωτικών – ψυχικών αποθεμάτων”

December 29, 2020
Athanas

Αθανάς: “..οι προσλαμβάνουσες των ανθρώπων είναι σε λάθος μονοπάτια”

December 29, 2020
Τίνα Αρβανιτάκη

Τίνα Αρβανιτάκη: “Σύνορα η αγάπη δε γνωρίζει”

December 29, 2020
Μάριη Αρνή

Μαίρη Αρνή: “Ο έρωτας είναι πηγή έμπνευσης, είναι υπέροχο συναίσθημα και δίνει ερεθίσματα ώστε να αποδοθεί και εικαστικά”

December 29, 2020
Next Post
Ευδοξία

Ευδοξία: "Πριν κοιμηθώ, κλείνοντας τα μάτια βλέπω εικόνες που θα ήθελα πολύ να μπορούσα να τις αποτυπώσω στον καμβά. Ίσως στο μέλλον να τα καταφέρω"

Comments 1

  1. Γιώργος Ηλιάδης says:
    2 months ago

    Ευχαριστώ θερμά την επιμελήτρια Κέλλυ Αθανασιάδου και τους συντελεστές του Lesbian Portal!!

    Reply

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Top Stories

les goutes 2

Γεύσεις και Χρώματα: Ρομαντική κομεντί

March 5, 2021
rainbowflag-end-conversion-therapy

Οι θεραπείες μεταστροφής είναι παράνομες στην ΕΕ, καιρός να γίνουν και στην Ελλάδα

March 5, 2021
f pazartzi

Φωτεινή Παζαρτζή, νέα Προέδρος της Επιτροπής Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του ΟΗΕ

March 2, 2021
LesbianPortal

© 2020 LesbianPortal

Navigate Site

  • ABOUT US
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Follow Us

No Result
View All Result
  • HOME
  • ΛΟΑΤΚΙ
    • ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • Η ΔΙΚΗ ΣΑΣ ΣΤΗΛΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
  • ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ
    • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΓΩΝ
  • ΛΑΟΙ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
    • ΠΑΡΑΘΥΡΟ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
    • ΑΡΘΡΑ ΓΝΩΜΗΣ
  • CHATROOM

© 2020 LesbianPortal

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In