Συνέντευξη στο πλαίσιο της Εικαστικής Έκθεσης “The Kiss”
στη #Rest@rt Cultural Platform
για το
———————————————————————————————-
Γιατί δημιουργείς Τέχνη/ γιατί έγινες καλλιτέχνης;
Γιατί υπάρχει ένα εσωτερικό κάλεσμα για Τέχνη και γιατί επέλεξα να δώσω βαρύτητα σε αυτό.
Πώς επιλέγεις ένα θέμα; Από πού εμπνέεσαι;
Μερικές φορές σε επιλέγει το θέμα, ο τρόπος, το μέσο, η φόρμα, το σχήμα. Ενίοτε και ιδίως όταν έχω συμμετοχή σε εκθέσεις με συγκεκριμένη θεματική, το θέμα, ως ένα βαθμό, είναι πιο εστιασμένο στο πλαίσιο που τίθεται.
Εμπνέομαι από το παραμικρό που μπορεί να αποτελέσει σε κάποια δεδομένη ή τυχαία στιγμή εγκεφαλικό η συγκινησιακό ερέθισμα.
Πότε φτάνεις στο σημείο να είσαι σίγουρη ότι το έργο σου έχει τελειώσει και μπορεί να εκτεθεί;
Νιώθω ότι κανένα έργο ποτέ δεν ολοκληρώνεται Σταματάει σε ένα ενδιαφέρον σημείο του χρόνου και της εκτίμησης του καλλιτέχνη. Εκθέτω ένα έργο όταν αποφασίσω ότι θα το εκθέσω.
Θεωρείς ότι εκφράζεσαι πολιτικά μέσα από την Τέχνη σου;
Η ίδια η Τέχνη ως έννοια και ως έκφραση, ως πειραματισμός, ως σύνθεση νοητική, ως απλή αισθητική, ως παρέμβαση και ως δράση είναι πολιτική τοποθέτηση, ιδιοσυστασιακά.
Τι άλλες δουλειές έχεις κάνει εκτός από το να είσαι καλλιτέχνης;
Ιδιωτική Υπάλληλος, Νοσηλεύτρια, Ψυχολόγος, Φωτογράφος, Εκπαιδευτικός.
Η παγκόσμια πανδημική κρίση, πόσο αντιλαμβάνεσαι ότι επηρεάζει ψυχικά και πνευματικά τον σύγχρονο άνθρωπο;
Πολύ. Πάρα πολύ. Βλέπω σε αυτό το δεύτερο Lockdown πόσο πιο κουρασμένοι νιώθουν οι άνθρωποι, άλλοι λιγότερο άλλοι περισσότερο φοβισμένοι από τον ιό, οι περισσότεροι όμως ψυχικά κουρασμένοι και μουδιασμένοι. Τις οικονομικές, πολιτικές και ψυχολογικές συνέπειες δεν τις έχουμε δει ακόμη, το εύρος τους θα ξεδιπλωθεί τους επόμενους μήνες ή χρόνια.
Πόσο συμβάλλει η Τέχνη στην αποκατάσταση της συναισθηματικής ισορροπίας του «πανδημικού» ανθρώπου;
Η Τέχνη είναι θεραπευτική διαδικασία. Μπορεί να συμβάλλει σε σημαντικό βαθμό.
Ο υποχρεωτικός εγκλεισμός πως επηρέασε την καλλιτεχνική σου δραστηριότητα? Οδηγήθηκες σε νέους τρόπους έκφρασης;
Την επηρέασε πολύ θετικά. Και ναι, πειραματίστηκα με νέες φόρμες.
Lock Down: αφορμή για εσωτερίκευση ή παράγοντας περιορισμού της έμπνευσης σου;
Πιστεύω ότι το Lockdown ήταν και είναι-μεταξύ άλλων-μια σημαντική ευκαιρία για τον κάθε άνθρωπο που θέλει να αναστοχαστεί πάνω στον εαυτό του και την ζωή του και την θέση του στον κόσμο, να συνειδητοποιήσει και να ανασυνταχτεί ή και να αλλάξει κατεύθυνση και συνήθειες ζωής και καθημερινότητας, όπου χρειάζεται.
Όλα τα έως τώρα στοιχεία των κοινωνικών επιστημόνων δείχνουν ότι τα ΛΟΑΤ άτομα υπόκεινται μεγαλύτερη καταπίεση εν μέσω πανδημίας. Θα στήριζες καμπάνιες για τα δικαιώματά τους προκειμένου στην επόμενη πανδημική κατάσταση να βρίσκονται σε μια κάπως πιο ισότιμη κατάσταση; για παράδειγμα ως άνθρωπος των τεχνών θα στήριζες το δικαίωμα σε γάμο; τη δυνατότητα τεκνοθεσίας;
Ναι, θα στήριζα καμπάνιες για τα δικαιώματα τους.
Ο έρωτας τι θέση έχει κατά τη δημιουργία των έργων σου;
Είμαι ως άνθρωπος ερωτευμένη με την ζωή, συνεχώς. Επιλέγω να τα βλέπω όλα γύρω μου σαν δώρο ή σαν θαύμα. Ακόμη και κάποιες πιο δύσκολες και σκοτεινές στιγμές ξέρω ότι είναι εκεί για να ανιχνεύσω και να ξεπεράσω κάτι.
Ποιες θεωρείς ότι είναι οι 3 σημαντικότερες αρετές σε μια συντροφική σχέση;
Ειλικρίνεια, Ελευθερία, Αφοσίωση.
Συνήθως ο καλλιτέχνης λογίζεται ως άτομο που με ευκολία σπάει τα κοινωνικά στεγανά. Θα μπορούσες να επιλέξεις ως ερωτικό παρτενέρ ένα άτομο του ιδίου φύλου;
Δεν έχει να κάνει με στεγανά και νόρμες, ούτε με πειραματισμό, ούτε με καλλιτεχνική ιδιοσυγκρασία σε μένα προσωπικά. Είναι θέμα αρέσκειας και επιθυμίας. Ξεκάθαρα Όχι. Ξέρω ότι είμαι ετεροφυλόφιλη.
Σύντομο βιογραφικό σημείωμα: H Γεωργία Τρούλη γεννήθηκε το Νοέμβριο του 1979. Κατάγεται από την Κρήτη αλλά ζει και εργάζεται στην Θεσσαλονίκη. Είναι απόφοιτος της Σχολής Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας του Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, απόφοιτος της Φιλοσοφικής σχολής του Α.Π.Θ. (τμήμα Ψυχολογίας), απόφοιτος της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ και φοιτήτρια της σχολής Πολιτικών Επιστημών του ίδιου πανεπιστημιακού ιδρύματος καθώς και του μεταπτυχιακού προγράμματος Visual Arts-Προσεγγίσεις του φυσικού και του αστικού χώρου της σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Έχει πραγματοποιήσει τέσσερις ατομικές εκθέσεις και έχει λάβει μέρος σε πολλές ομαδικές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Έχει επιμεληθεί τις εκθέσεις ‘we shape reality’ στην Myro Gallery,την έκθεση ‘3E-Element-Environment-Energy’ στο Βιομηχανικό Μουσείο Ντομάτας Δ.Νομικός και την έκθεση ‘Summerize’ στο Troulis Royal Collection. Έργα της έχουν φιλοτεχνήσει λογοτεχνικά περιοδικά και βιβλία εκδόσεων. Συνεργάζεται σταθερά με τις εκδόσεις Σαιξπηρικόν σχεδιάζοντας εξώφυλλα και βινιέτες για τα υπό έκδοση βιβλία. Ασχολείται επίσης με την συγγραφή, έχει εκδώσει έξι ποιητικά βιβλία στις εκδόσεις Ηριδανός, Bibliotheque και Σαιξπηρικόν, ενώ το έβδομο βιβλίο της είναι υπό έκδοση από τις εκδόσεις Θράκα. Δημοσιεύει κείμενα και ποιήματα σε διάφορα έντυπα και ηλεκτρονικά λογοτεχνικά περιοδικά και ιστοτόπους. Ποιήματά της έχουν μεταφραστεί στα αγγλικά, στα σουηδικά, στα ιταλικά, στα κροάτικα, στα λιθουανικά, στα δανέζικα και έχουν συμπεριληφθεί σε διεθνείς συλλογές. Λαμβάνει μέρος σε λογοτεχνικά φεστιβάλ του εξωτερικού. Παράλληλα πραγματοποιεί δράσεις στην πόλη με ομάδες ποιητών και καλλιτεχνών (Άσμα Ασμάτων-Ροτόντα, Ρώμος Φιλύρας- Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης, Γυναικεία Κραυγή- Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, 3χ3 Πεδίο Δράσης Κόδρα, κ.α.). Τα έργα της μπορείτε να τα δείτε εδώ. Στοιχεία Επικοινωνίας: email: eno_louriel@yahoo.gr