Συνέντευξη στο πλαίσιο της Εικαστικής Έκθεσης “The Kiss”
στη #Rest@rt Cultural Platform
για το
———————————————————————————————-
Η δουλειά σου έχει σκοπό να περάσει κάποιο μήνυμα στο κοινωνικό σύνολο;
Δεν έχω σκοπό να επικοινωνήσω κάποιο μήνυμα. Δημιουργώ τα έργα μου γιατί θέλουν από μόνα τους να δημιουργηθούν και να ανασυρθούν από την ανυπαρξία. Το αν ο θεατής θα αντιληφθεί το εννοιολογικό πλαίσιο του έργου, αν θα ταυτιστεί μαζί του και αν θα τον βοηθήσει στην προσωπική του εξέλιξη- αυτό είναι εντελώς άλλο θέμα. Αυτό γίνεται μετά και αφορά αποκλειστικά και μόνο το συντονισμό της ενέργειας του έργου με αυτόν που το βλέπει. Ο δημιουργός δεν υπάρχει στη μεταξύ τους σχέση.
Πώς επιλέγεις ένα θέμα; Από πού εμπνέεσαι;
Εμπνέομαι από τις οντολογικές μου αγωνίες σχετικά με την ίδια την ύπαρξη μου. Ασχολούμαι στην εργογραφία μου κυρίως με τη ροή ενέργειας. Με τις δονήσεις που διαπερνούν την ύλη. Δεν υπάρχει ύλη. Είναι μια πιο πυκνή μορφή ενέργειας και συμπεριφέρεται ανάλογα με το φορτίο στο οποίο εκτίθεται. Η δουλειά μου είναι ένα ταξίδι στις κρυμμένες κοσμογονικές θεωρίες της Ιερής Γεωμετρίας. Μελετάω και παρατηρώ τους συμπαντικούς κανόνες που διέπουν όλα τα όντα- και αυτό ακριβώς αποδίδω σε κάθε έργο μου.
Πόσο δύσκολη είναι η διαδικασία παραγωγής ενός έργου Τέχνης;
Το δύσκολο και το εύκολο στη ζωή μας είναι θέμα αντίληψης. Βεβαίως και είναι απαιτητικό να επεξεργαστείς τεχνικά ένα έργο Τέχνης- ιδίως όταν μεταχειρίζεσαι ανελαστικά υλικά όπως είναι το ατσάλι με το οποίο φτιάχνω τα γλυπτά μου. Χρειάζεσαι εμπειρία και δεινότητα στη χρήση των εργαλείων σου για να έχεις το οπτικό αποτέλεσμα που θέλεις. Όμως είναι μια υπέροχη διάδραση με το ίδιο το υλικό σου. Σου αντιστέκεται και επιμένεις. Αντιλαμβάνεσαι τα όρια του και σέβεσαι τη φύση του. Και μαζί προχωράτε, συνεργάζεστε. Γεννάς και γεννιέσαι.
Πότε φτάνεις στο σημείο να είσαι σίγουρη ότι το έργο σου έχει τελειώσει και μπορεί να εκτεθεί?
Νομίζω είναι θέμα διαίσθησης. Αρκετές φορές μου έχει συμβεί να καταστρέψω τη δουλειά εβδομάδων μόνο με μια κίνηση προσθήκης ή αφαίρεσης. Είναι μέσα στη διαδικασία και αυτό. Με την εμπειρία του ο κάθε δημιουργός, αφουγκράζεται το έργο του και μαθαίνει να περνάει χρόνο «σιωπής» μαζί του ώστε να αντιληφθεί αν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία.
Θεωρείς ότι εκφράζεσαι πολιτικά μέσα από την Τέχνη σου;
Ναι. Από τη στιγμή που ανήκω ενεργά στο κοινωνικό σύνολο και εκθέτω τα έργα μου για να τα δει το όποιο κοινό, η έκφραση μου είναι πολιτική ακόμα και όταν μιλάω για τον έρωτα. Πρόκειται για δημόσιο λόγο που αντιπροσωπεύει τις εσώτερες πεποιθήσεις του δημιουργού. Όλα συσχετίζονται στον πολιτικό λόγο- στο δημόσιο βίο. Αν μάθουμε όλοι να αγαπάμε, η όποια τεχνική διακυβέρνησης θα έχει άλλη δόνηση, άλλο πρόσημο.
Η παγκόσμια πανδημική κρίση, πόσο αντιλαμβάνεσαι ότι επηρεάζει ψυχικά και πνευματικά τον σύγχρονο άνθρωπο;
Αντιλαμβάνομαι πως πρόκειται για μια πλήρη αλλαγή σε ότι είχαμε συνηθίσει ως «ζωή» πριν την πανδημία. Ο σύγχρονος άνθρωπος είναι πλέον υποχρεωμένος να τα πάει καλά με τον εαυτό του. Βεβαίως κάτι τέτοιο είναι αρκετά απαιτητικό για όσους δεν είναι προετοιμασμένοι να εστιάσουν στον πυρήνα τους. Διαταράσσεται η ψυχική ισορροπία όταν σε «βγάζουν από τη πρίζα» και πρέπει εκ νέου να προσδιορίσεις τις αξίες της ενσάρκωσης σου. Χρειάζεται παρατήρηση … και δράση μόνο σε ότι βοηθά στην ανέλιξη της σπείρας σου. Τίποτε άλλο δεν είναι πλέον σημαντικό.
Πόσο συμβάλλει η Τέχνη στην αποκατάσταση της συναισθηματικής ισορροπίας του «πανδημικού» ανθρώπου;
Η συναισθηματική ισορροπία αποκαθίσταται με την ενδοσκόπηση και το διαλογισμό. Είμαι δασκάλα διαλογισμού και πιστοποιημένη σύμβουλος της τεχνικής Thetahealing®, ιδιότητες που με βοηθούν να κατακτώ την εσωτερική μου παρατήρηση, ισορροπία και στιγμιαία αποκατάσταση κάθε ψυχικής, σωματικής και πνευματικής δυσαρμονίας. Μέσα μας θα στραφούμε για να μάθουμε να προσλαμβάνουμε τα εξωτερικά ερεθίσματα στη σωστή τους διάσταση. Είμαστε κομμάτι της ενιαίας συμπαντικής ενέργειας και ως τέτοιο έχουμε άπειρες δυνατότητες.
Η Τέχνη σε όλες της τις μορφές είναι διαχρονικά το όχημα για να εξελισσόμαστε. Μέσω του πνευματικού πονήματος των δημιουργών, μπορούνε όλοι οι υπόλοιποι να ταυτιστούν, να εκφραστούν, να λάβουν ερεθίσματα και να προοδεύσουν στις αναζητήσεις τους.
Lock Down: αφορμή για εσωτερίκευση ή παράγοντας περιορισμού της έμπνευσης σου;
Δυνατότητα για να ασχοληθώ με την πνευματική μου ροή. Όλος ο πλανήτης έχει κατεβάσει ταχύτητα και αυτό μου δίνει τη δυνατότητα να απολαμβάνω τα γήινα ερεθίσματα. Ένας περίπατος στη φύση, ενέχει πλέον μια σχεδόν μικροσκοπική παρατήρηση της θεϊκής τάξης και αρμονίας.
Αν αύριο το πρωί είχες ραντεβού με την υπουργό πολιτισμού, έχεις να προτείνεις κάποιο πλαίσιο δράσεων για τη στήριξη των καλλιτεχνών;
Ναι. Να παραιτηθεί. Το καλύτερο που μπορεί να κάνει. Πλαίσια δράσεων μπορούν να σχεδιάσουν άτομα που είναι σχετικά με το αντικείμενο και έχουν βαθιά γνώση και εμπειρία των θεμάτων που αντιμετωπίζει ο κλάδος. Η συγκεκριμένη υπουργός, έχει αποδειχθεί γνωσιακά ανεπαρκής και ψυχικά ελλειμματική σχετικά με την ευαισθησία που χρειάζονται οι καλλιτέχνες σε αυτή την πολύ δύσκολη περίοδο. Νομίζω πως σε άλλες χώρες, ο εισαγγελέας θα είχε παρέμβει αν έριχναν τσιμέντο σε ένα παγκόσμιο μνημείο πολιτιστικής κληρονομιάς ή αν συζητούσαν την κατάτμηση και απομάκρυνση άριστα διατηρημένων αρχαιοτήτων που βρέθηκαν σε ανασκαφές του μετρό!
Τα δικαιώματα γενικώς “συστέλλονται” για λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας. Είσαι ιδεολογικά σύμφωνη με αυτό ή θεωρείς πως πρόκειται για παγκόσμιους κυβερνητικούς «ριζοσπαστισμούς» μιας νέας ανελεύθερης πραγματικότητας?
Είναι δομικά ανελεύθερη η πραγματικότητα που ζούμε. Απόλυτος έλεγχος σε όλους τους τομείς. Η τροφή μας, η ένδυση μας, τα σπίτια που κατοικούμε, η υγεία μας ακόμα και ο θάνατος… όλα σχεδιάζονται και υλοποιούνται στη βάση της απόλυτης καταμέτρησης. Προσωπικά αντιμετωπίζω τις «συστολές» των δικαιωμάτων μου με τεχνάσματα και …κόλπα… Έχει κενά το σύστημα… εκεί κινούμαι και ζω όσο το δυνατόν πιο «αντιδραστικά».
Όλα τα έως τώρα στοιχεία των κοινωνικών επιστημόνων δείχνουν ότι τα ΛΟΑΤ άτομα υπόκεινται μεγαλύτερη καταπίεση εν μέσω πανδημίας. Θα στήριζες καμπάνιες για τα δικαιώματά τους προκειμένου στην επόμενη πανδημική κατάσταση να βρίσκονται σε μια κάπως πιο ισότιμη κατάσταση; για παράδειγμα ως άνθρωπος των τεχνών θα στήριζες το δικαίωμα σε γάμο; τη δυνατότητα τεκνοθεσίας;
Μου φαίνεται τόσο αναχρονιστικό το να συζητάμε ακόμα για το αυτονόητο δικαίωμα των ανθρώπων να αυτοπροσδιορίζονται και να ζούνε τη ζωή τους όπως οι ίδιοι επιλέγουν. Φυσικά και στηρίζω με τις δράσεις μου τα ίδια δικαιώματα για όλους τους ανθρώπους. Η Αγάπη είναι μια δονητική κατάσταση που δεν δύναται να υποταχθεί σε κανένα κοινωνικά επιβεβλημένο στεγανό ή πρότυπο. Είναι παρά φύσιν ο περιορισμός της Αγάπης ως προνόμιο μεταξύ συγκεκριμένων στελεχών. Το μικρό του ανθρώπου χρειάζεται ισορροπημένο ψυχικό και πνευματικό περιβάλλον για να εξελιχθεί. Τέτοιο περιβάλλον είναι δυο ή περισσότεροι ενήλικες που αφοσιώνονται στο νεαρό στέλεχος και διαφυλάττουν τις δονήσεις ευτυχίας, ευημερίας, ασφάλειας, αγάπης και οικιακής ειρήνης. Το χρώμα, η ηλικία, το φύλλο, το ύψος, το βάρος και λοιποί φαινότυποι ενσάρκωσης δεν αποτελούν παράγοντες προς συζήτηση…
Ο έρωτας τι θέση έχει κατά τη δημιουργία των έργων σου;
Έρωτας, η αέναη δημιουργία! Κίνητρο σκέψης και δράσης!
Ποιες θεωρείς ότι είναι οι 3 σημαντικότερες αρετές σε μια συντροφική σχέση;
Ο χωροχρονικός συντονισμός ως βάση εξέλιξης των συντρόφων. Θαυμασμός για την ολότητα του άλλου, μέσα από τις επιτυχίες και τις αποτυχίες του. Και η διατήρηση της ακεραιότητας- το αντίθετο της αφομοίωσης δηλαδή.
Συνήθως ο καλλιτέχνης λογίζεται ως άτομο που με ευκολία σπάει τα κοινωνικά στεγανά. Θα μπορούσες να επιλέξεις ως ερωτικό παρτενέρ ένα άτομο του ιδίου φύλου;
Ναι.
Σύντομο βιογραφικό σημείωμα: Η Kelly είναι μεταλλογλύπτρια. Γεννήθηκε στην Αθήνα. Ταξιδεύει διαρκώς και εργάζεται όπου αισθάνεται κάθε φορά έμπνευση. Σπούδασε Πολιτικές επιστήμες στη Θεσσαλονίκη, «Μάρκετινγκ & Διοίκηση Επιχειρήσεων» στη Γερμανία και «Μάρκετινγκ & Επικοινωνία με Νέες Τεχνολογίες» στην Αθήνα. Από το 2009 ασχολείται ενεργώς με τα εικαστικά, επιλέγοντας ως κύριο μέσο έκφρασης τη γλυπτική. Εκπαιδεύτηκε στις τεχνικές επεξεργασίας του μετάλλου- το κύριο υλικό που μεταχειρίζεται στα έργα της. Συνθέτει χωροπλαστικές εγκαταστάσεις από ατσάλι, έχοντας δημιουργήσει ένα σαφές και αναγνωρίσιμο υφολογικό στοιχείο στο στυλ των έργων της. Την απασχολεί η «Ιερή Γεωμετρία» σε μια διαρκή αναζήτηση να οπτικοποιήσει τους διαχρονικούς νόμους του σύμπαντος που επιφέρουν αρμονία σε κάθε μορφή ενέργειας τη στιγμή που ξεκινά να γίνεται ύλη. Η απόδοσή των έργων της είναι γεωμετρική. Το οπτικό αποτέλεσμα είναι φόρμες που ενώ έχουν τη ρίζα τους στα καθαρά μαθηματικά, αποδίδονται με αφαιρετικό τρόπο επιτρέποντας την οποιαδήποτε «εξπρεσιονιστική» αντίδραση. Από το 2019 είναι ενεργό μέλος του διεθνούς εικαστικού ρεύματος “Barbares d’ Esprit” Δουλεύοντας στο Άμστερνταμ η ομάδα των Βαρβάρων, εξελίσσει το σύγχρονο κυρίαρχο εικαστικό ρεύμα του εξπρεσιονισμού, στην επόμενη του μορφή, αυτή του post-expressionism. Έχει στο ενεργητικό της 14 ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό, συμμετοχή σε πάνω από 50 ομαδικές, ενώ έχει συνεργαστεί με πάνω από 150 σημαντικούς καλλιτέχνες ούσα επιμελήτρια 60 και πλέον ομαδικών και ατομικών project. Είναι managing director της εικαστικής πλατφόρμας RESTART Cultural Tourism, του μοναδικού επίσημα αναγνωρισμένου φορέα παραγωγής πολιτιστικών θεαμάτων που ειδικεύεται στον Πολιτιστικό Τουρισμό, διοργανώνοντας δράσεις σε πολυτελή ξενοδοχεία στα νησιά. Τα έργα της μπορείτε να τα δείτε εδώ. Στοιχεία επικοινωνίας: email: info@kellyathanasiadou.gr