Σύνταξη κειμένου: Iasonia
Είσαι εργαζόμενη στον ιδιωτικό τομέα, σε αναστολή, πήρες 800 ευρώ επίδομα από τον Μάρτιο έως το τέλος Απρίλη. Πλήρωσες ΔΕΗ, κοινόχρηστα, ΕΥΔΑΠ, κινητό, τελευταία δόση ΕΝΦΙΑ (είμαστε και συνεπείς βλέπεις), σούπερ μάρκετ, κάποια μη συνταγογραφούμενα φάρμακα για τη μητέρα σου (είναι χαμηλοσυνταξιούχος με 350), ένα σέρβις στο αμάξι γιατί είναι από το 1999 και καίει φλάτζες… Μετράς τι έχει μείνει …λιγότερα από 400 ευρώ. Μάλλον θα πληρωθείς αρχές Ιουνίου ξανά από τον εργοδότη σου, αν όλα πάνε καλά και φυσικά αν πάρεις ολόκληρο το μισθό… και αν μείνεις και στην εργασία μετά τον Ιούνιο… στα 50 χρόνια σου, που δουλεύεις από τα 18 ορθοστασία και τα πόδια σου έχουν τη «Μάγκνα Κάρτα του Φλεβίτη» και έχεις στεγαστικό δάνειο πρώτης κατοικίας, του ΟΕΚ, που τώρα τα έχει η EUROBANK, αυτή που κατάπιε το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο….(ας είναι καλά η δεκαετία της κρίσης και των μνημονίων), και η δόση είναι 430, ευρώ όχι παστέλια και ο μισθός 750, και είπαν οι υπουργοί κάτι για αναστολή και στις πληρωμές των δόσεων δανείων….και οι τράπεζες μάλλον συμφώνησαν… δεν το κατάλαβες καλά και τους πήρες τηλέφωνο και είπες «είμαι σε αναστολή… πως θα πληρώσω…??» και σου είπαν «μην ανησυχείτε θα σας πάρουμε εμείς τηλέφωνο… θα βρούμε από τα στοιχεία σας αν είσαστε σε αναστολή και θα ισχύει και για σας η διευκόλυνση»… και πέρασαν οι μέρες, οι εβδομάδες και εσύ κατάλαβες από το πρώτο εκείνο τηλεφώνημα ότι θα παραταθεί τελικά η αποπληρωμή του δανείου σου κατά 3μήνες…τι πιο λογικό… αλλά ΟΧΙ… σου τηλεφώνησε η Τράπεζα και σου είπε «ή θα πληρώσετε όλο το μέχρι τώρα οφειλόμενο ποσό (2 δόσεις) ή θα μπείτε σε αναστολή μέχρι τον Ιούνιο. Αλλά μετά… όλο το ποσό (4 μήνες) θα προστεθεί στο συνολικό υπόλοιπο και θα διαιρεθεί σε 20 δόσεις (τόσες ήθελες για να ξοφλήσεις)…ζαλίστηκες, δηλ. 86 ευρώ το μήνα παραπάνω σκέφτεσαι κάνοντας έναν υπολογισμό. Δηλαδή τελικά 516 ευρώ το μήνα, ….σε πιάνει ταραχή, και τους λες «μα δεν θα μπορώ …εδώ με το ζόρι μπορώ τα 430, παίρνω 750» και σου λέει η άλλη «λυπάμαι η δέχεστε ή θα πρέπει να πληρώσετε όλο το μέχρι τώρα οφειλόμενο ποσό (860) άμεσα….» και λες «δέχομαι» , σα να λες «παραδίνομαι», γιατί δεν έχεις τα 860, αλλά δεν ξέρεις αν θα έχεις και τα 516 κάθε μήνα από τον Ιούνιο και μετά… και δεν ξέρεις αν θα παίρνεις ολόκληρο το μισθό κάθε μήνα ή θα ισχύει το 50-50, καλά-καλά δεν ξέρεις αν θα έχεις δουλειά… Έχεις την υγεία σου όμως και στην τελική τι να τα κάνεις τα λεφτά??? αφού δεν πας σινεμά, ταξίδια, σε εστιατόρια, δεν αγοράζεις ρούχα… μένεις σπίτι, και στη δουλειά αν πας στις 4 Μάη, πάλι όταν γυρίζεις σπίτι μέσα θα μένεις, πόσο θα φας?? πόσα κιλά να γίνεις, 300?. Και είναι ακόμη 27 του Απρίλη του 2020.
Αφιερωμένο σε όσους ξαναπάνε δουλειά από Δευτέρα, στον ιδιωτικό τομέα, στις μικρές επιχειρήσεις, την ραχοκοκαλιά της οικονομίας που λένε και οι Σοφοί του «μαζί τα είχαμε φάει».
(Ντιντιέ Ραούλ, Γάλλος και λοιμοξιωλόγος: η μοίρα μου δεν εξαρτάται από αυτό που σκέφτονται για εμένα)








